Huvudmeny
Senaste inläggen
  • Broman

Antennmontage på husbil

Bra idé, så får det ju bli!! :)Tur att det finns tänkande personer bland oss haha, tack för det tipset.Köper nog ett ...
    Inlagt av Broman 4 dagar sedan
  • CLR2

Antennmontage på husbil

Hallå Broman,Svårt att få till billigt och de finneser man vill ha. Det som har allt man vill ha, kostar ju lite mer,...
    Inlagt av CLR2 5 dagar sedan
  • Broman

Antennmontage på husbil

Någon som vet vart man köper en liten extern högtalare med uttag för hörlurar?Nu är ju radion panelmonterad och ljude...
    Inlagt av Broman 5 dagar sedan
  • Lafayette

Kanal på 27 MHZ

Beror på om du sänder AM, eller FM. Vid kraftig AM modulation, så åker ampèremetern upp i takt med + modulering. 1,3A...
    Inlagt av Lafayette 1 vecka sedan
  • Broman

Antennmontage på husbil

blir som sagt till att åka och prova installationen ikväll och jag kommer att ligga med på 7f och 24usb.Jag har dragi...
    Inlagt av Broman 2 veckor sedan
  • Broman

Antennmontage på husbil

ja men det vore ju kul, jag drar iväg ett sms när jag är på plats på kvällen :)Om dom inte fått fart på gojan på fred...
  • LINGHED

Antennmontage på husbil

Låter härligt Broman att allt är monterat och fungerande :) Jag lär väl inte nå dig i Högbo härifrån men om du hör av...
    Inlagt av LINGHED 2 veckor sedan
  • Broman

Antennmontage på husbil

Då var allt stort sett klart och inkopplat, antennen fälls upp och ned med dosan sm jag monterade framför växelspaken...
  • Broman

Antennmontage på husbil

Tack för tipsen linghed, jag har nu åtgärdat ovanstående med bra resultat :)Drog klart antennkabeln igår och nu ska j...
    Inlagt av Broman 3 veckor sedan
  • LINGHED

Antennmontage på husbil

Hoj Broman! :) Kikade på bilderna på ditt montage och såg genast två saker som jag vet har orsakat hög swr för både m...
    Inlagt av LINGHED 3 veckor sedan
Välkommen
Användarnamn eller mejladress

Lösen:

[ ]
[ ]
Sök Svenska CBradio 27MHz
Forum´s
Nästa diskussion »   
Antennmontage på husbil

Skapa en ny diskussion
LAN_402 LAN_403
Broman
sön sep. 22 2019, 08:20fm
Broman Registrerad medlem #33 Gick med: mån apr. 01 2013, 07:56em
Tack för tipsen linghed, jag har nu åtgärdat ovanstående med bra resultat smile
Drog klart antennkabeln igår och nu ska jag bara skarva styrkabeln till antennmotorn.
Det dök upp en till exakt likadan antennmotor på tradera som jag vann, får se om det blir någon till antenn eller om den får ligga som reserv.
Skulle prova grejerna mot gojan på 7fm men den var död, åkte upp och såg att allt var avstängt, dom hade problem med liftsystemet och felsökte och strömmen ska slås på om någon dag sas det.
Tillbaka till toppen
Broman
mån sep. 23 2019, 07:53em
Då var allt stort sett klart och inkopplat, antennen fälls upp och ned med dosan sm jag monterade framför växelspaken.
Swr ligger bra och inga störningar från motorn av vad jag kan höra.
Blir en liten campingsvän till Högbo på fredag och då blir jag med på radion, och förhoppningsvis så har jag fått strömming till gojan då också.
Tillbaka till toppen
LINGHED
ons sep. 25 2019, 09:00fm
LINGHED Registrerad medlem #50 Gick med: fre apr. 05 2013, 05:05em
Låter härligt Broman att allt är monterat och fungerande smile
Jag lär väl inte nå dig i Högbo härifrån men om du hör av dig nån timme innan du är på radion så kan jag ju dra upp på nån 500m+++ topp här och provköra mot dig. smile
Tillbaka till toppen
Broman
ons sep. 25 2019, 07:39em
ja men det vore ju kul, jag drar iväg ett sms när jag är på plats på kvällen smile
Om dom inte fått fart på gojan på fredag tänkte jag åka upp med ett fulladdat batteri så att gojan lever några dagar iaf över helgen.
Så jag kommer ett ligga standby på r fredagen med lite småhopp till 24usb.
Tillbaka till toppen
Broman
fre sep. 27 2019, 12:06em
blir som sagt till att åka och prova installationen ikväll och jag kommer att ligga med på 7f och 24usb.
Jag har dragit igång gojan med ett frächt batteri, så nu bör den gå över hela helgen iaf.
Fortfarande ingen ström där uppe och jag tycker mig höra på dom att åskan gått bärsärk i anläggningen...peppar peppar så har mina prylar klarat sig smile
Tillbaka till toppen
Broman
ons okt. 09 2019, 07:26fm
Någon som vet vart man köper en liten extern högtalare med uttag för hörlurar?
Nu är ju radion panelmonterad och ljudet blir ju inte det bästa, så jag vill ju gärna ha en extern högtalare men även möjligheten att kunna plugga in hörlurar så att men slipper störa dom andra i husbilen med en fräsande radio...då ni som alla vet att det fräsandet lätt smittar av sig till annat i omgivningen wink
Har sett några externa högtalare men jag ger inte 650kr för en sådan, då löder jag hellre in ett hörlursuttag själv.. bara det att jag är lat och helst låter bli.
Tillbaka till toppen
CLR2
ons okt. 09 2019, 12:10em
CLR2 Registrerad medlem #4066 Gick med: mån sep. 04 2017, 03:40em
Hallå Broman,
Svårt att få till billigt och de finneser man vill ha.
Det som har allt man vill ha, kostar ju lite mer, och har väl just kommit till för de som är lite lata. Främst gäller väl det tjänster men också mycket av prylarna som finns.

Om du vill byta ut lat mot kanske smart och komma undan billigt, så skaffar du en skarvkabel till en extra högtalaren som du kanske redan har och hänger skarvuttaget lätt åtkomligt så du kan jacka i hörlurarna på skarvuttaget de gånger du vill använda hörlurarna.

/CLR2
Tillbaka till toppen
Broman
ons okt. 09 2019, 01:17em
Bra idé, så får det ju bli!! smile
Tur att det finns tänkande personer bland oss haha, tack för det tipset.
Köper nog ett par hörlurar med bygel, jag är så trött på att trassla ut dom där utan bygel varje gång man ska ha dom.. fattar inte hur det kan bli knut på dom hur man än lägger dom.
Tillbaka till toppen
Moderator(er): Admin, Admin2, Fox16, Janne

Gå till:

Skapa en ny diskussion
LAN_431 LAN_432 LAN_433