Huvudmeny
Senaste inläggen
  • Broman

Antennmontage på husbil

Bra idé, så får det ju bli!! :)Tur att det finns tänkande personer bland oss haha, tack för det tipset.Köper nog ett ...
    Inlagt av Broman 4 dagar sedan
  • CLR2

Antennmontage på husbil

Hallå Broman,Svårt att få till billigt och de finneser man vill ha. Det som har allt man vill ha, kostar ju lite mer,...
    Inlagt av CLR2 5 dagar sedan
  • Broman

Antennmontage på husbil

Någon som vet vart man köper en liten extern högtalare med uttag för hörlurar?Nu är ju radion panelmonterad och ljude...
    Inlagt av Broman 5 dagar sedan
  • Lafayette

Kanal på 27 MHZ

Beror på om du sänder AM, eller FM. Vid kraftig AM modulation, så åker ampèremetern upp i takt med + modulering. 1,3A...
    Inlagt av Lafayette 1 vecka sedan
  • Broman

Antennmontage på husbil

blir som sagt till att åka och prova installationen ikväll och jag kommer att ligga med på 7f och 24usb.Jag har dragi...
    Inlagt av Broman 2 veckor sedan
  • Broman

Antennmontage på husbil

ja men det vore ju kul, jag drar iväg ett sms när jag är på plats på kvällen :)Om dom inte fått fart på gojan på fred...
  • LINGHED

Antennmontage på husbil

Låter härligt Broman att allt är monterat och fungerande :) Jag lär väl inte nå dig i Högbo härifrån men om du hör av...
    Inlagt av LINGHED 2 veckor sedan
  • Broman

Antennmontage på husbil

Då var allt stort sett klart och inkopplat, antennen fälls upp och ned med dosan sm jag monterade framför växelspaken...
  • Broman

Antennmontage på husbil

Tack för tipsen linghed, jag har nu åtgärdat ovanstående med bra resultat :)Drog klart antennkabeln igår och nu ska j...
    Inlagt av Broman 3 veckor sedan
  • LINGHED

Antennmontage på husbil

Hoj Broman! :) Kikade på bilderna på ditt montage och såg genast två saker som jag vet har orsakat hög swr för både m...
    Inlagt av LINGHED 3 veckor sedan
Välkommen
Användarnamn eller mejladress

Lösen:

[ ]
[ ]
Sök Svenska CBradio 27MHz
Forum´s
Nästa diskussion »   
Kanal på 27 MHZ

Skapa en ny diskussion
LAN_402 LAN_403
Rocky
mån dec. 31 2018, 06:47em
Rocky Registrerad medlem #4003 Gick med: mån mars 13 2017, 09:19em
OK skall kontroller antennen imorgon - den är nämligen satt på fel ställe. Tack för Era råd.
Det var någon som sa att det fanns ett par radio användare i Östersund - är det någon som vet vilken kanal de sänder på? Ja jag är nybörjare men första radion köpte jag 1972 - men har inte använt någon 27 mhz radio sedan dess. Bara 155 mhz på jakten.
Tillbaka till toppen
Lafayette
tis okt. 01 2019, 05:34fm
Lafayette Registrerad medlem #3005 Gick med: lör juli 04 2015, 04:41fm
Beror på om du sänder AM, eller FM. Vid kraftig AM modulation, så åker ampèremetern upp i takt med + modulering. 1,3A bärvåg kan nog bli 2A+ tom.
Tillbaka till toppen
Moderator(er): Admin, Admin2, Fox16, Janne

Gå till:

Skapa en ny diskussion
LAN_431 LAN_432 LAN_433